DEPRESSION.

Depression er en svær tilstand, der hvert år rammer mange tusinde danskere. Omkring hver femte dansker rammes af, ifølge en ny undersøgelse, af en depression i løbet af deres liv. 60 procent af dem i en så alvorlig grad, at de sygemeldes og får brug for behandling af deres tristhed og depression. Det er en tilstand, der påvirker dig både fysisk og psykisk, det er derfor en lidelse, man skal tage alvorligt. De nærmeste relationer vil også blive påvirket af depressionen på forskellig måde, og kan have store følger for en familie, hvis depressionen ikke behandles og ophører.

  • Mental tomhedsfølelse og manglende evne til at tage beslutninger
  • Lavt stemningsleje og tristhed
  • Konstant træthed og manglende energi
  • Pessimisme og manglende evner til at glæde sig over noget
  • Bekymring over småting, nervøsitet og ængstelse
  • Koncentrationsbesvær
  • Nedsat selvtillid, øget skyld- og skamfølelse
  • Glemsomhed og dårlig hukommelse
  • Langsom bevægelser og tale
  • Nedsat eller øget appetit
  • Søvnproblemer
  • Øget smerteoplevelse
  • Øget sensibilitet
  • Trang til at gemme sig væk/være i fred for andre og verden

DEPRESSION ER EN ØGET TRISTHED OG MANGLENDE SELVVÆRD.

DEPRESSION OG DEPRESSIV TÆNKNING.

Den depressive tænkning udgøres af negative tanker om en selv, andre mennesker og ens muligheder i fremtiden, og man husker kun negative hændelser i fortiden. Angst er ofte også forbundet med lavt selvværd og tvivlen på at kunne slå til. 

Derfor også vigtigt at du får styrket dit selvværd. Lyt til lydfilerne ofte, de vil gradvis hjælpe dig med at komme over på mere glade tanker og styrke dit selvværd, så det bliver meget lettere at komme ud af din depression, eller depressive tilstand. 

Depression rammer alle aldre. der syntes endda at være en stigende tildens til depression. 

Hvis du selv oplever depression, eller dit barn, eller anden bekendt virker depressiv, er det godt at tage handling. Da overskud er det der er mindst af når man har en depression kan det være en enkelt og let handling at skulle lytte til lydfilerne. 

Hjælp dig selv eller en anden med at gøre det let og enkelt at komme ud af sin depression.

Jeg vil også anbefale at du kigger på kosten, sukker øger din depression, og skaber mere tungsind.

Da du ikke har meget overskud når du har depression, så start måske med at gå en tur, for at få noget motion. Du kan så øge gåtur med fx 200 m. mere hver dag, så du kan overskue det. Hvis muligt, dyrk mere motion, alt motion er godt!

Jeg vil også anbefale at evt. tage et kosttilskud fx balance olien som du kan finde i helseshoppen, den vil styrke dig både fysisk og mentalt. Balance olien er også tilsat d- viamin, som er vigtig for at styrke dig.

Depression skal tages alvorligt. Dog kan du vende dine tanker til positive. Og det er enkelt sagt det, det handler om. En depression er gamle tankemønstre, ting du har sagt til dig selv rigtig mange gange. Ofte ligger vi slet ikke mærke til, hvad vi går og siger til os selv, det kører bare automatisk. Tit det samme igen og igen. med hypnoterapi kan du vende de gamle vaner i dit tankemøstre, til nye gavnlige tankevaner, som vil hjælpe dig ud af depression og depressiv tankemønstre. 

Så bare vær åben og bliv ved. Til sidst vil de negative depressive tanker fade mere ud og de positive tanker vil tage over. 

Rigtig god fornøjelse ud af din depression.

RING OG BESTIL TID TILHYPNOTERAPI: 22 89 80 12

DEPRESSION RAMMER ALLE ALDRE OG SKAL TAGES ALVORLIGT.

NATUREN ER SKABT TIL AT GIVE OS RO – GÅ EN EKSTRA TUR; ELLER SÆT DIG NED OG BARE VÆRE TIL STEDE.

De negative tanker dræner dig og du er i en dårlig udvikling. 

Hypnoseterapi er en behagelig måde, at ændre de negative tanker, og vende dem til positive.

således, at du gradvist kommer ud af din depression.

Depression kommer ofte gradvist. Du har vænnet dig til, at tænke negative tanker, både om dig selv, din situation og dine omgivelser.

De negative tanker forstærker depressionen, så du føler det svært at være dig.  

DE FYSISKE TEGN VED DEPRESSION ELLER DEPRESSIV TÆNKNING.

Hjertebanken:

Mange oplever øget hjertebanken ved depression, som igen ofte givet øget uro og bekymring. 

Hjertebanken skyldes at din krop er lidt i alarm-tilstand. Du føler at der er fare på færde og føler dig bekymret, utryg og bange. Når du udsættes for en reel fare er det en rigtig fin refleks at have, da du så kan præstere mere, når dit hjerte pumper hurtigere blodet rundt i kroppen. 

Se udrag her fra Sundhed.dk

Fakta

  • Hjertebanken er en almindelig måde at beskrive den oplevelse, du får, hvis dit hjerte slår hurtigt, langsomt, kraftigt eller uregelmæssigt – det vil sige anderledes, end du er vant til
  • Det er oftest en helt ufarlig tilstand, som dog kan føles meget ubehagelig for nogle
  • Som regel skal hjertebanken ikke behandles, men det afhænger selvfølgelig af, om der er tegn på sygdom
 

Hvad er hjertebanken og uroligt hjerte?

  • Normalt lægger du ikke mærke til, at hjertet arbejder. Hjertebanken kan opleves som ubehagelig, fordi du pludselig bliver opmærksom på din egen hjerteaktivitet. Det kan for eksempel være ved hurtigt opstået høj puls eller ekstraslag
  • Mange søger læge på grund af hjertebanken i frygt for, at en hjertesygdom kan være årsagen. Hjertebanken er imidlertid ganske almindeligt og skyldes sjældent alvorlig sygdom

Hvad er symptomerne på hjertebanken og uroligt hjerte?

  • Hjertebanken er i sig selv et symptom. Du mærker, at dit hjerte slår hurtigere eller anderledes, end det plejer
  • Hvis du har meget hurtig puls, vil det kunne give dig fornemmelse af let åndenød.
  • https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/hjerte-og-blodkar/symptomer/hjertebanken/

DEPRESSION OG SVIMMELHED.

DEPRESSION OG KVALME.

DEPRESSION OG URO.

DEPRESSION OG ANGST.

DEPRESSION OG SVEDETURE.

DEPRESSION OG SØVN PROBLEMER.

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.